Στην Ελλάδα το 5% του TAP

Τη δυνατότητα απόκτησης έως και 5% της εταιρείας που θα λειτουργεί τον αγωγό TAP προβλέπει η συμφωνία φιλοξενούσας χώρας (hostgovernmentagreement) όπως αποκάλυψε στη βουλή ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου.

29-11-2013-tapΤη δυνατότητα απόκτησης έως και 5% της εταιρείας που θα λειτουργεί τον αγωγό TAP προβλέπει η συμφωνία φιλοξενούσας χώρας (hostgovernmentagreement) όπως αποκάλυψε στη βουλή ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου.

 

 

 

Η ίδια συμφωνία ως γνωστόν καθορίζει τους όρους για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού, ενθαρρύνοντας τη χρησιμοποίηση από την πλευρά της κοινοπραξίας ελληνικών εταιρειών και Ελλήνων εργαζόμενων.

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του αγωγού αναμένεται να φέρει μέσα στα επόμενα χρόνια 2.000 άμεσες θέσεις εργασίας, συν 10.000 σε επιχειρήσεις που θα υποστηρίζουν το έργο, ενώ μόνο στην Ελλάδα το ύψος της άμεσης ξένης επένδυσης ξεπερνάει το 1,5 δισ. ευρώ.

Γ. Μανιάτης: Ο TAP είναι μεγάλη εθνική επιτυχία

"Το γεγονός ότι ο νότιος διάδρομος μεταφοράς φυσικού αερίου της Ευρώπης περνά από την Ελλάδα και δεν αγνοεί την Ελλάδα, όπως κάποιοι επί μία δεκαετία σχεδιάζανε, συνιστά μία εθνική επιτυχία", δήλωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, με θέμα την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Κύρωση Συμφωνίας Φιλοξενούσας χώρας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της TRANS ADRIATIC PIPELINE AG».

Ο υπουργός παρακάλεσε "τουλάχιστον, σε μερικά ζητήματα, που θεωρούμε ότι έχουμε κάνει κάποια θετικά βήματα, υπάρχει ανάγκη - ανεξάρτητα ποιος είναι Κυβέρνηση - να υπάρχει ένας κοινός τόπος. Ας συνομολογήσουμε ότι ανεξάρτητα από το αν έχουμε αντιρρήσεις για επιμέρους άρθρα, τουλάχιστον ότι ο νότιος διάδρομος περνά από την Ελλάδα, είναι ένα θετικό γεγονός".

Αναφορικά με τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη ο κ. Μανιάτης ενημέρωσε πως η Ελλάδα στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει την υλοποίηση του. "Η Ελλάδα αδειοδότησε περιβαλλοντικά το σύνολο των έργων μέσα στο 2011. Η Ελλάδα σε συνεργασία με την Ε.Ε. - τη Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος - είπε το εξής: ΄για εμάς το Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη αποτελεί ένα έργο γεωστρατηγικής σημασίας, για την Ευρώπη όμως αποτελεί επιπλέον και ένα έργο περιβαλλοντικής προστασίας, διότι η αποφυγή τόσων πολλών διελεύσεων δεξαμενοπλοίων από τα Δαρδανέλια μειώνει τον περιβαλλοντικό κίνδυνο. Έχουμε και οι ίδιοι όφελος, εμείς, γιατί δεν θα θέλαμε να δούμε ένα ατύχημα στο Βόσπορο ή στα Δαρδανέλια και αμέσως από κάτω να κατεβεί προς το Αιγαίο΄.