Μια διαφορετική πρόταση για την αξιοποίηση του ποδηλάτου με τη δημιουργία ποδηλατόδρομων κατά μήκους του επαρχιακού δικτύου της Π.Ε. Ξάνθης καταθέτει για ακόμα μια φορά η ΟΕΒΕ Ξάνθης,
παίρνοντας αφορμή από την δημιουργία του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων.
Με αφορμή τη δημοπράτηση του έργου “Βελτίωση τμήματος επαρχιακής οδού Ξάνθης-Κιμμερίων” που προβλέπει κατασκευή ποδηλατοδρόμου από την Ξάνθη προς τα Κιμμέρια (να σημειώσουμε πως και οι φοιτητικές εστίες του ΔΠΘ βρίσκονται επάνω στη διαδρομή), επαναφέρουν το αίτημα δημιουργίας ποδηλατοδρόμων μελέτη και κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων σε όλο το πεδινό τμήμα του Νομού
Η ανακοίνωση της ΟΕΒΕ Ξάνθης έχει ως εξής:
«Πρόβλεψη ποδηλατοδρόμων στο οδικό δίκτυο.
Παίρνοντας αφορμή από τη δημοπράτηση του έργου “Βελτίωση τμήματος επαρχιακής οδού Ξάνθης-Κιμμερίων” που προβλέπει, εκτός από τη διαπλάτυνση και εξομάλυνση της οδού και την παράλληλη κατασκευή ποδηλατοδρόμων στην αριστερή πλευρά αυτής, από Ξάνθη προς Κιμμέρια.
Και έχοντας υπόψη μας τώρα τα πορίσματα της ημερίδας μας για το κυκλοφοριακό της πόλης μας αλλά και της ευρύτερης περιοχής (πολεοδομικές μελέτες) και συγκεκριμένα το υπ'αύξ.αριθ.7 πόρισμα, όπου διατυπώνεται η δυνατότητα χρηματοδότησης των ποδηλατοδρόμων κατά 70% της αξίας κατασκευής των από το Γ΄ ΚΠΣ και επί πλέον η αναγκαιότητα κατασκευής των προς εξυπηρέτηση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Επειδή το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας μας θεωρεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αλλά και της ευρύτερης περιοχής μας ως άμεσα συνδεδεμένο με την ανάδειξη Εμπορικότητας αλλά και με την εμπορική κίνηση των καταστημάτων των Ελευθέρων Επαγγελματιών, αλλά και τη βελτίωση της ποιότητος ζωής όλων μας, έκανε, κάνει και θα συνεχίσει να κάνει έκκληση προς τα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης και όλους τους φορείς να συστρατευθούν για την προβολή και επίλυση των θεμάτων.
Προς τούτο διατυπώνουμε κατά πρώτον πρόταση προς τους Δήμους του Πεδινού τμήματος του Νομού μας ήτοι: Ξάνθης, Αβδήρων, Βιστωνίδας και Τοπείρου, τη μελέτη και κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμων σε όλο το πεδινό τμήμα του Νομού, που θα έχει πολύπλευρη σημασία, καθόσον θα συμβάλει αποφασιστικά στη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος γενικώς και παντού αλλά και στη βελτίωση της ποιότητος της ζωής όλων των δημοτών με την παροχή σ αυτούς της δυνατότητας και των ευκαιριών για άθληση, ψυχαγωγία, μετακίνησή τους με μέσα πιο φιλικά προς το περιβάλλον, πιο υγιεινά, πιο ουσιαστικά και πιο ωφέλιμα για τους ίδιους και με προοπτική αργότερα να διατίθενται προς χρήση ΔΩΡΕΑΝ στους δημότες δημοτικά ποδήλατα - με ειδικό χαρακτηριστικό και χρώμα - που θα σταθμεύουν σε διασκορπισμένες θέσεις πάρκιγκ και θα απαγκιστρώνονται από σταθερά σημεία, όπως περίπου σήμερα τα καροτσάκι στα SUPER-MARKET.
Κατά δεύτερον απευθυνόμαστε στους Δήμους Σταυρούπολης και Μύκης, όπου η κατασκευή ποδηλατοδρόμων λόγω γεωφυσικής ιδιαιτερότητος των εν λόγω περιοχών, μπορούν να προσελκύσουν αθλητές από όλη την Ελλάδα, αλλά ίσως και από άλλες χώρες για προπόνηση, διοργάνωση αγώνων, κλπ., με σκοπό την αύξηση της τουριστικής κίνησης της εν λόγω περιοχής, αλλά και γενικότερα του Νομού.
Είναι καιρός πλέον ό,τι γίνεται στον τόπο μας να μελετάται σωστά και να εκτελείται με προοπτική να εξυπηρετεί μακροπρόθεσμες και μελλοντικές ανάγκες, προκειμένου να προλάβουμε προβλήματα και αδυναμίες κυκλοφοριακές και όχι μόνον, που ταλανίζουν σήμερα σχεδόν όλες τις πόλεις της χώρας μας και που πολλά απ’ αυτά ίσως είναι και άλυτα ή απαιτούν πολλαπλάσια κονδύλια.»