Την εφαρμογή εκπτωτικής πολιτικής για τους χρήστες της Εγνατίας οδού, μέσω της χρήσης μιας συνδρομητικής κάρτας προκειμένου ανάλογα με τη χρήση του πανευρωπαϊκού οδικού άξονα, αλλά και πληθώρα άλλων παραμέτρων που θα λαμβάνονται υπόψη, να πληρώνεται από τον χρήστη διαφορετικό αντίτιμο στα διόδια, προωθεί η Εγνατία Οδός ΑΕ. «Θα είμαστε έτοιμοι σε περίπου δύο μήνες από σήμερα ώστε να θέσουμε το σύστημα σε εφαρμογή», ανάφερε ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος, διευθυντής υποστήριξης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης της Εγνατία Οδός ΑΕ, μιλώντας στο πλαίσιο της εσπερίδας με τον τίτλο: «Δημιουργούμε το αύριο», που οργάνωσε η ομώνυμη εταιρεία το βράδυ της Δευτέρας.
Στην ουσία αυτό που επιχειρείται είναι να δημιουργηθούν μια σειρά από διαφορετικά και ευέλικτα, «πακέτα» αντιτίμου διέλευσης διοδίων για τους χρήστες της Εγνατίας οδού, ώστε να γίνει πιο ελκυστική η χρήση της από τους οδηγούς και ταυτόχρονα πιο δίκαιη ως προς το κόστος που θα καλείται ο καθένας να καταβάλει.
Έτσι, για παράδειγμα, άλλο ποσό θα πληρώνει κάποιος που χρησιμοποιεί την Εγνατία οδό καθημερινά, διαφορετικό εκείνος που θα μετακινείται μόνο εντός των ορίων του νομού, άλλο ένας επαγγελματίας οδηγός και ούτω καθ’ εξής, σε αμέτρητους συνδυασμούς, που θα δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιηθούν, το ειδικό λογισμικό το οποίο θα χρησιμοποιηθεί.
Σε δύο φάσεις η εφαρμογή
Όπως πληροφορείται η EgnatiaPost, ήδη έχει αποκτηθεί ο εξοπλισμός που απαιτείται για το εγχείρημα (σ.σ. ηλεκτρονικοί υπολογιστές και λογισμικό) και ως πιλοτικός σταθμός έχει επιλεγεί ο σταθμός διοδίων του Πολυμύλου στα όρια της Ημαθίας και της Κοζάνης. Κατά τις ίδιες πηγές, το σύστημα θα εφαρμοστεί σε δύο φάσεις. Στο πρώτο στάδιο μελετάται να εξυπηρετούνται μόνο οι επαγγελματίες, χωρίς να ισχύει κάποια εκπτωτική πολιτική κι αυτό γιατί απαιτείται να ολοκληρωθεί πρώτα το «μπουκέτο» των εκπτωτικών «πακέτων» που θα προσφέρονται και να εκδοθεί η απαραίτητη Κοινή Υπουργική Απόφαση για να μπορέσει να εφαρμοστεί.
Η περίοδος αυτή θα είναι για περίπου 2-3 μήνες και στο διάστημα αυτό η Εγνατία Οδός ΑΕ θα παρέχει τη δυνατότητα στους οδηγούς λεωφορείων, φορτηγών δημοσίας χρήσης κ.λπ., να μην πληρώνουν σε κάθε διέλευση, αλλά θα κόβει στο τέλος του μήνα ένα τιμολόγιο, ώστε να μπορούν να το αξιοποιούν και για φορολογικούς λόγους. Σημειώνεται πως σήμερα το χαρτάκι που λαμβάνει ο οδηγός δεν ταυτοποιείται με τον αριθμό του οχήματος και όπως τονίστηκε στην ΕgnatiaPost, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εφορία.
Στη δεύτερη φάση, όταν δηλαδή θα έχει εξασφαλιστεί η ΚΥΑ, το σύστημα θα μπει σε πλήρη εφαρμογή, με την παροχή και των εκπτωτικών πακέτων. Κάτι που αναμένεται να έχει συμβεί προς το τέλος του τρέχοντος έτους ή στις αρχές του επόμενου.
Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό οι δοκιμές σταδιακά θα έχουν ολοκληρωθεί έως το Νοέμβριο και κατόπιν θα γίνει και η μετάπτωση από το υφιστάμενο ηλεκτρονικό σύστημα, που έχει λογισμικό ανάλογο με αυτό του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), στο καινούριο, το οποίο είναι παρόμοιο με το λογισμικό που χρησιμοποιείται στην Αττική οδό στην Αθήνα.
Άλλοι τρεις σταθμοί διοδίων
Αυτή τη στιγμή στην Εγνατία Οδό λειτουργούν 6 σταθμοί διοδίων, με μέσα μηνιαία έσοδα περίπου 4 εκατ. ευρώ, ενώ έως το τέλος του χρόνου αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία άλλοι τρεις σταθμοί, στο Νισέλι (στο Κλειδί Ημαθίας), στο Βενέτικο (περιοχή Γρεβενών) και στη Μέστη (περιοχή Αλεξανδρούπολης), χωρίς να έχει αποφασιστεί ακόμη αν θα ενεργοποιηθούν ξεχωριστά και με ποια σειρά ή αν αυτό θα γίνει ταυτόχρονα.
Egnatiapost.gr