Συνεχίζονται οι καθυστερήσεις στον «μαρτυρικό» κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο που με μήκος 124 χλμ. είναι άξονας στρατηγικής σημασίας και βασική σύνδεση με την Βουλγαρία. Ο συγκεκριμένος άξονας, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και απόληξη του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου IX στο ελληνικό έδαφος.
Αυτή την εποχή υπό κατασκευή είναι τα τμήματα Αρδάνιο-Μάνδρα (ανάδοχος ΙΟΝΙΟΣ) και Μάνδρα-Ψαθάδες (ανάδοχος ΑΕΓΕΚ), με τα δύο έργα να παρουσιάζουν σημαντικές καθυστερήσεις.
Το τμήμα Αρδάνιο-Μάνδρα δημοπρατήθηκε στις αρχές του 2011 και υπογράφηκε στα τέλη Μαρτίου του 2011 με στόχο να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες. Με απόφαση του ΔΣ της Εγνατίας Οδού, δόθηκαν παρατάσεις για όλες τις τμηματικές προθεσμίες ενώ για την συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου αποφασίστηκε να παραταθεί κατά μεγάλο χρονικό διάστημα και αναλυτικότερα για τις 20 Σεπτεμβρίου 2015.
Το άλλο έργο στο τμήμα Μάνδρα-Ψαθάδες έχει πολύ μεγάλη ιστορία καθώς ξεκίνησε το 2004 με άλλη εργολαβία, η τεχνική εταιρεία δεν το ολοκλήρωσε ποτέ και στις αρχές του έτους το έργο δόθηκε να το ολοκληρώσει η ΑΕΓΕΚ που όμως με τη σειρά της δείχνει να μην μπορεί. Το έργο έχει περιθώριο 13 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης αλλά και εκεί θα έχουμε χρονικές καθυστερήσεις.
Το συγκεκριμένο έργο (Αρδανίου – Μάνδρας) είναι μήκους 37,5 χλμ και η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει την κατασκευή δυο οδικών παρακάμψεων οικισμών: Παράκαμψη Προβατώνα, μήκους 3,90 χλμ. και Παράκαμψη Κορνοφωλιάς, μήκους 3,8 χλμ. περίπου.
Περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δέκα ανισόπεδων κόμβων (Πέπλου, Θυμαριάς, Προβατώνα, Φυλακτού, Λύρας – Λαγυνών, Δαδιάς, Κορνοφωλιάς, Νότειος Σουφλίου, Βόρειος Σουφλίου, Μάνδρας) με την κατάργηση των υφιστάμενων.
inpost.gr