Πρωτόκολλο Ελλάδας-Τουρκίας για νέα οδική γέφυρα στη δίοδο Κήποι-Ύψαλα

Πρωτόκολλο Ελλάδας-Τουρκίας για νέα οδική γέφυρα στη δίοδο Κήποι-Ύψαλα

456756756754

Διμερές πρωτόκολλο για την κατασκευή νέας οδικής γέφυρας στην περιοχή της διόδου Κήπων-Υψάλων, αναμένεται να υπογραφεί την Παρασκευή, στη Θεσσαλονίκη, μεταξύ των εκπροσώπων των κυβερνήσεων της Ελλάδας και της Τουρκίας. Από ελληνικής πλευράς, το πρωτόκολλο θα υπογράψει ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Στράτος Σιμόπουλος, επικεφαλής της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και
Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ), ενώ από τουρκικής ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Χαμπίμπ Σολούκ (M.Habib Soluk).
Παρόντες στην τελετή της υπογραφής θα είναι: ο γενικός γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Αθανάσιος Καρούντζος, ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Παρασκευάς Σαββαΐδης, ο εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κωνταντίνος Κατσιμίγας, ο γενικός πρόξενος της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη, Τουγρούλ Μπιλτεκίν (Tuğrul Biltekin), υπηρεσιακοί παράγοντες της Τουρκίας και η Μεικτή Ομάδα Εργασίας των δύο χωρών.
Θα ακολουθήσει σύσκεψη της εξαμελούς Μεικτής Ομάδας Εργασίας των δύο χωρών, η οποία είναι υπεύθυνη για τον τεχνικό και διαχειριστικό συντονισμό της μελετητικής ωρίμανσης του έργου και της προετοιμασίας για τη δημοπράτηση και υλοποίησή του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας γέφυρας και οφέλη από την κατασκευή της
Η νέα οδική διασυνοριακή γέφυρα χωροθετείται κατάντη και σε εγγύτητα με την υφιστάμενη γέφυρα του ποταμού Έβρου. Το συνολικό μήκος της χάραξης με τις απαιτούμενες προσβάσεις ανέρχεται σε 1.400 μέτρα. Η γέφυρα θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητοδρόμου με δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Το συνολικό μήκος της νέας γέφυρας θα είναι περίπου 810 μέτρα, από τα οποία 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η αναβάθμιση της συνοριακής σύνδεσης «Κήπων-Υψάλων» εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας και Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο IV και τη λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας μέσω της Εγνατίας Οδού με τον Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου Χ και τις βαλκανικές χώρες, με άμεσα οικονομικά οφέλη για την Ελλάδα.
Επίσης βελτιώνει τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής άνεσης και συμβάλλει στην εθνική πολιτική περιφερειακής ανάπτυξης και γενικότερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των σχέσεων των δύο χωρών.

Πηγή: ΑΠΕ από zougla.gr